Handelsbetingelser
1ClassNails.dk
Ahlefeldtsgade 16
1359 København
CVR: 32419275
Drives af
Direktør og ejer: Anamarija Saric - 28.11.84.
GENERELT
For at handle på 1ClassNails.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du handle med værges accept eller øvrig juridisk ret til at indgå købet.
AFMELDING AF BEHANDLING:
Afmelding af aftale skal ske SENEST 24 timer før aftalen. Sker afmeldingen indenfor 24 timer før aftalen, vil der blive fremsendt et girokort på 50% af behandlingsprisen.
Ved udeblivelse fra en aftale, vil der blive fremsendt et girokort på 100% af behandlingsprisen.
Der vil på disse girokort være 8 dages netto betaling. Ved manglende betaling vil der yderligere blive pålagt et gebyr på kr. 100,- samt 2% for hver påbegyndt måned.
Overstiger beløbet kr. 500,00 vil sagen blive overdraget til et advokatfirma.
Alle omkostninger forbundet med dette vil blive pålagt skyldner.
PRISER
Alle priser på 1ClassNails.dk er dagspriser og er kun gældende på bestillingsdagen. Når du har valgt en vare, som du ønsker at bestille, gælder den pris, der vises inkl. moms og andre omkostninger. Med mindre andet er angivet på hjemmesiden, er alle omkostninger forbundet med køb i Danske kroner inkl. 25% moms. El-skrotafgift er også indeholdt i de opgivne salgspriser. De angivne priser forsøges så vidt muligt holdt opdateret og ajour med markedet, således at de fremstår korrekte og konkurrencedygtige.
KAMPAGNEKODER - RABATKODER
Kampagnekoder er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet på dem. De kan kun indløses en gang og kan ikke benyttes i forbindelse med andre kampagnekoder. Når du indløser en kampagnekode, skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du bestiller en vare, hvis pris er mindre end kampagnekodens værdi, vil differencen ikke blive refunderet. Kampagnekoder skal indløses, før du bekræfter dit køb. Det er ikke muligt at få godskrevet rabatten, når købet allerede er foretaget ved at ordren er afgivet. En kampagnekodes kredit kan hverken samle renter eller have kontantværdi. Kun en rabatkode kan indløses pr. ordre. Hvis kampagnekodens kredit ikke rækker til bestillingen, kan du udligne differencen med en af de angivne betalingsformer. Hvis din samlede ordres værdi, falder under værdien af kampagnerabatten, vil du ikke få refunderet differencen. Hvis du returnerer en eller flere varer fra en ordre og der ikke er givet en garanti om at få en ny rabatkode, kan vi ikke garantere dig en ny rabatkode og værdien heraf kan være tabt for dig.
LEVERING
En bestilling vil typisk blive leveret af DAO, men kan også blive leveret af Post Nord, GLS, eller Danske Fragtmænd. Der leveres til den angivne adresse ifbm. købet. Det står 1ClassNails.dk frit for, hvem af ovennævnte transportører, som står for leveringen. Dette uanset dit ønske på ordren. Sendes varen direkte fra vores leverandør, benyttes det af vores leverandør valgte fragtfirma. Du vil i relevante tilfælde blive informeret om valget. 1ClassNails.dk er ansvarlige efter dansk rets almindelige regler.
Fragt til ikke-brofaste øer kan enten beregnes ved forudgående samtale hvor adressen og det ønskede produkt oplyses, eller efter bestilling er foretaget.
Såfremt ingen forudgående aftale er lavet inden ordreafgivelse, vil vi altid oplyse om en evt. ekstra fragtpris, inden ordren afsendes og det vil i denne proces være muligt for kunden at annullere sin ordre uden beregning, inden ekspedering, såfremt fragtprisen ikke kan accepteres.
Levering omfatter som udgangspunkt til kantsten og er ikke inklusiv op/indbæring medmindre andet er aftalt.
Ønskes der levering inklusiv op/indbæring vil dette som regel (såfremt muligt) betyde en ekstra leveringspris. Ved at tage kontakt til os kan vi undersøge om en op/indbæring er muligt på din adresse, for det ønskede produkt, samt om dette vil koste ekstra.
Din bestilling kan leveres på din hjemmeadresse, din arbejdsplads eller anden adresse du har angivet. Den vil blive forsøgt leveret én gang, når det er en privatadresse. Er du ikke hjemme på din privatadresse til at modtage pakken, vil fragtmanden lægge en seddel i din postkasse/brevsprække, om hvor og indenfor hvilken frist du kan afhente din bestilling. Såfremt du ikke afhenter din bestilling inden fristen udløber, vil vi betragte det som om, du har fortrudt dit køb, og vi vil derfor modregne fragtomkostningerne til returnering af pakken, inden vi indsætter restbeløbet på din konto.
Leveringstid:
Levering af varer på lager kan ske på alle hverdage. Den på hjemmesiden angivne leveringstid er af vejledende karakter, men forsøges naturligvis overholdt. Leveringstiden for øvrige varer er afhængig af lagersituationen hos vores leverandører. Skulle varen være udsolgt, vil du så vidt muligt blive kontaktet pr. mail eller telefon. Vi gør opmærksom på, at der i perioder med spidsbelastning kan opstå udsving i de anførte leveringstidspunkter. Ønskes en vare ikke grundet forlænget leveringstid eller restordre, har du naturligvis altid mulighed for at afbestille denne igen.
Transportskade:
Vi opfordrer ved levering og før der underskrives for modtagelsen, at man tjekker for synlige transportskader. Er emballagen brudt og eller skadet, bedes du undersøge om også varen er skadet. Er varen skadet, BEDES DU NÆGTE AT MODTAGE DEN, DET ER VIGTIGT, AT DU IKKE KVITTERER FOR VAREN. Fragtmanden tager den i stedet med retur og der sørges for, at du får leveret en ny vare uden omkostninger. I alle tilfælde hvor emballagen er skadet, bedes det påføres på fragtsedlen.
Momsfritagelse:
Vi gør opmærksom på, at du selv skal sørge for stempling af din faktura hos Danske toldmyndigheder. Den stemplede faktura sendes herefter til os, hvorefter vi udbetaler momsen retur ved næste kvartalsvise momsafregning.
Dokumentation og vejledning:
Nogle varer indeholder brugervejledninger som følger leverancen fra 1ClassNails.dk
BESTILLING - SÅDAN BESTILLER DU:
Bestilling sker via hjemmesiden og ved at følge anvisningerne i shoppen Det ønskede produkt lægges i kurven vha. ”Læg i Kurv” knappen. Vælg "Køb flere varer" så længe du skal handle flere produkter. Når du har lagt alle ønskede produkter i kurven, klikkes på "Gå til bestilling" knappen eller på "Køb nu" i øverste højre hjørne.
Vælg betalingsmetode
Til sidst skal du vælge betalingsmetode, samt læse og acceptere vores forretningsbetingelser og dernæst klikke på "Gennemfør ordre". Såfremt betaling med kreditkort er valgt, vil du blive viderestillet til et sikkert betalingsvindue. Her indtastes kortdetaljer samt nødvendige informationer og klik på "Gennemfør betaling". Ordren er nu afgivet. Såfremt Bankoverførsel er valgt, vil du modtage en faktura fra 1ClassNails.dk hvorpå vores konto og registreringsnummer er anført. Betalingen skal foretages, inden vi sætter gang i ekspederingen. Kort efter købet modtager du en ordrebekræftelse på dit køb pr. mail og i tilfælde af restordrer eller udsolgte varer informeres du herom.
Bestilling pr. telefon:
Vi modtager kun ordrer online, dvs. bestilling via vores shop - vores betingelser er rettet imod denne bestillingsform og vi kan derfor IKKE modtage bestillinger via telefonen.
BETALING
På 1ClassNails.dk kan der betales med betalingskort, MobilePay, VIABILL, EAN faktura, samt almindelig faktura.
Handel med betalings- eller kreditkort:
På hjemmesiden kan betales med flg. kort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Master Card samt Diners Club. Kun kort udstedt i Danmark kan benyttes. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort. Ved køb med kort trækkes beløbet fra Købers konto, så snart varen afsendes fra 1ClassNails.dk. Risikoen for købte varer på 1ClassNails.dk overgår til Køber på leveringstidspunktet. De kortoplysninger Køber indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er Køber og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om Køber´s kort.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
MANGLER, OMBYTNING OG REKLAMATION
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. B2B kunde er der 3 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til: 1ClassNails.dk, Ahlefeldtsgade 16, 1359 København. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Hvis Køber ønsker at ombytte en vare, skal Køber give 1ClassNails.dk besked indenfor rimelig tid.
RETUR- OG FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@1classnails.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Specialfremstillede varer:
Der ydes ingen fortrydelsesret på specialvarer, der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får eventuelle leveringsomkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Ved returnering opfordres Køber til at bruge PostNord, GLS, eller Danske Fragtmænd, men ikke alternative pakkedistributører. Ved at bruge de nævnte er det nemlig muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under forsendelse. Husk derfor venligst altid at sende returvarer som pakke med pakkelabel af 2 årsager. Pakken kan spores via track and trace og pakkens værdi erstattes ved bortkomst iht. fragtfirmaets regler herfor. Husk det er dit ansvar at returvaren kommer helt frem til vores adresse. Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtaget. Fortrydelsesretten kan endvidere igangsættes ved, at Køber nægter modtagelse af pakken eller blot ved returnering til 1ClassNails.dk, Ahlefeldtsgade 16, 1359 København, hvis der samtidig gives besked til os.
OBS!!! Modtagelse nægtet:
Ved nægtet modtagelse henstiller vi til, at Køber oplyser os om det. Da varen af og til sendes direkte fra vores leverandør, vil nægtet modtagelse betyde, at den går retur til leverandøren igen. Dette er ikke korrekt - varen skal til vores adresse. Det vil derfor lette processen, at få oplysningen om den nægtede modtagelse.
Såfremt modtagelsen nægtes, vil vi betragte det som om, du har fortrudt dit køb, og vi vil derfor modregne fragtomkostningerne til returnering af pakken, inden vi indsætter restbeløbet på din konto.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. VIGTIGT: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Refusion:
I tilfælde af aftalt prisafslag, returvarer eller varer, der afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis tilbagebetaling af købesummen. Refusion sker altid ved overførsel til det betalingskort eller konto, som blev brugt ved købet.
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de ovenstående oplysninger, til leverandøren/producenten af varen for, at kunne levere varen til dig. Producenten/leverandøren vil videregive selvsamme oplysninger til fragtfirmaet, for på denne måde at kunne udføre leveringen, samt komme i kontakt med dig såfremt det behøves.
Personoplysningerne registreres hos 1ClassNails.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på 1ClassNails.dk er Anamarija Saric.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@1classnails.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til 1ClassNails.dk på: info@1ClassNails.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr
Fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
1ClassNails.dk
Ahlefeldtsgade 16
1359 København
info@1classnails.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)